Kolo ja Hevonlinna

Partiokolo

Partiokolomme sijaitsee Mellilän keskustan tuntumassa osoitteessa Asemantie 14, 32300 MELLILÄ.

Tilamme sijaitsevat kiinteistön toisessa kerroksessa.

Hevonlinnan retkeilyalueen esittely

Kun menninkäisen tekee mieli metsään, hän pakkaa rinkkansa ja suuntaa kulkunsa kohti Mellilän kaakkoiskulmaa.

Hevonlinnan harjun reunalla sijaitsee lippukuntamme retkeilyalue, jossa nököttää myös jykevä laavumme. Laavun lisäksi alueella on lippukuntamme pieni hirsimökki, pieni kota, ruokailukatos, huussi, polttopuuvarasto Oksanen ja pari tulentekopaikkaa. Alueen on pitkäaikaisvuokrannut Mellilän Menninkäisille Loimaan seurakunta.

Hevonlinnan aluetta kehitetään ja rakennetaan aktiivisesti sekä partiolaisten että Kosken Tl kunnan toimesta. Kosken Tl kunta ylläpitää kesäaikaan pururataa, johon talvisin ajetaan moottorikelkalla latu. Pururata - talvisin latu - on valaistu vuoden ympäri. Hyvin hoidetut ladut houkuttelevatkin Hevonlinnalle talvisin paljon innokkaita hiihtäjiä, mutta myös ja etenkin kesäaikaan Hevonlinna tarjoaa loistavat ulkoilu- ja retkeilypuitteet niin partiolaisille kuin kaikille muillekin. Lisäksi harju tarjoaa muitakin aktiviteetteja kuin hiihto: Aivan retkeilyalueemme viereen on rakennettu harjoittelurata rauniokoirille.

Lyhyen kävelymatkan päässä laavusta on Hevonlinnan järvi. Uimapaikaksi järveä ei voi suositella ainakaan kovin pienille ja kokemattomille uimareille sen äkkisyvyyden vuoksi, mutta muutoin uiminen onnistuu vallan mainiosti ja sitäkin pääsevät partiolaiset Hevonlinnan järvessäkin toisinaan harjoittamaan.

Hevonlinnan alue on lähes joka viikonloppu partiolaisten aktiivisessa käytössä. Alue on erityisesti Mellilän Menninkäisille peruspartiotaitojen harjoittelun "kehto", jossa pääsemme harjoittelemaan retkeily- ja erätaitoja hienossa ympäristössä luonnon keskellä. Hevonlinnan retkeilyalue on ollut ja tulee jatkossakin olemaan myös muiden lippukuntien retkeily- ja leireilyalue. Alueella on järjestetty takavuosina jopa useamman sadan partiolaisen alueleirejä.

Retkeilemään Hevonlinnalle?

Jos lippukuntaasi tai vartiotasi kiinnostaa käyttää leirialuetta partiotoimintaan, ota yhteyttä Hevonlinnan talonmieheen:

Mikko Miikkulainen

050 3040 014

Autamme ja keskustelemme sopivista käyttöehdoista mielellämme.

Tervetuloa viihtymään!

Ajo-ohjeet Hevonlinnalle

Hevonlinna sijaitsee aivan Mellilän ja Kosken Tl välisellä kaakkoisrajalla.

1. Aja Mellilän keskustan läpi Koskentietä noin 12 km kohti Koskea, kunnes oikealle ilmestyy "Ateljee Johanna Oras" -kyltti . Käänny kyltin osoittamaan suuntaan Huovintielle.

2. Risteyksestä käännyttäessä näkyy iso opaste Hevonlinnan ulkoilukeskuksen suuntaan. Jatka Huovintietä noin 2,1 km ja käänny juuri ennen ulkoilukeskusta oikealla olevalle metsätielle. Tunnistat oikean tienhaaran kolmesta puuhun maalatusta valkoisesta renkaasta.

3. Metsätietä jatkettaessa kohdataan hetken päästä kolmiomainen risteys, josta kaarretaan tietä pitkin oikealle mahdollisille hiihtoladuille ajamatta. (Mikäli ajat kolmioristeyksestä suoraan, päädyt Hevonlinnan järvelle.)

4. Kolmioristeyksestä jatkettaessa tie kapenee ja metsä tihenee. Oikealla kohoaa Hevonlinnan harju. Hetken kuluttua löydätkin itsesi ja ystäväsi ainutlaatuiselta retkeilyalueeltamme.